Пошук, визначення і аналіз потенційних ринків збуту

Цей етап є найважливішим з точки зору майбутнього успіху, тому потребує значних зусиль та ресурсів.

Основною складовою етапу є маркетингові дослідження, спрямовані на визначення найперспективніших ринків та специфіку маркетингової роботи на даних ринках. Мета досліджень – озброїтись інформацією, що дозволить приймати виважені рішення стосовно операційних моделей експортної діяльності та ключових маркетингових питань:

  • продукт,
  • ціни,
  • канали продажу,
  • просування.

Основні питання, стосовно яких корисно отримати відповіді в результаті досліджень, проілюстровано на наступних малюнках:

Аналіз потенційних ринків

Аналіз маркетингового середовища обраного ринку

Проведені належним чином дослідження, дозволять Вам побачити цілісну картину та визначити як потенційну перспективну країну для експорту, так і оптимальні експортні стратегії.

Варто зазначити, що сам етап аналітичних досліджень та перелік питань, які варто з’ясувати, можливо виглядає як занадто тяжкий для реалізації власними силами. Проте не варто цього боятися і думати, що для всього цього потрібно буде залучати кваліфікованих експертів і платити шалені гроші за глибинні дослідження. Звісно, в певні моменти це доведеться робити, та частину цієї роботи Ви можете виконати самостійно завдяки сучасним інструментам і он-лайн базам даних: TradeHelpdesk, TradeMap, Eurostat, Рада з питань експорту продовольства, Офіс з просування експорту України та ін. За допомогою цих інструментів, наприклад, Ви зможете самостійно, швидко та на професійному рівні сформувати бізнес-карти потенційних ринків збуту та визначити найперспективніший з них.