Оцінювання готовності та підготовка до експорту

Першим ключовим етапом є оцінювання готовності компанії до експорту: що з асортименту продукції компанії варто експортувати, чи відповідає вона міжнародним стандартам якості, чи достатньо виробничих можливостей, щоб покрити майбутній додатковий попит, чи має компанія необхідний операційний досвід, фінансовий та людський ресурс для провадження експортної діяльності тощо. За результатами такої оцінки потрібно буде розробити і реалізувати план з підготовки компанії до експортної діяльності.

Втім, перш ніж почати планувати експорт на міжнародні ринки, компанія має детально «пройти» за наступними пунктами.

Планування експорту

  • розробка експортної стратегії,
  • проведення дослідження цільового ринку,
  • визначення ринкових маршрутів та методів експорту, в т.ч. через торговельних посередників,
  • пошук бізнес-контактів та управління ними,
  • ознайомлення з умовами продажу (ціна товару залежно від способу поставки, способи платежів),
  • вивчення умов страхування вантажів і платежів,
  • у разі виходу на ринок країн Європейського Союзу, звернути увагу на вимоги ЄС до товару, маркування та пакування тощо,
  • підготовка експортної документації (в т.ч. зовнішньоекономічного контракту, сертифікату походження),
  • оцінка експортної готовності товару і компанії.

Також буде корисним базовий посібник виходу на ринки ЄС та «Енциклопедія з експортування в ЄС на засадах ПВЗВТ».

Дізнатись про умови експорту до ЄС

Умови експорту до ЄС дивіться на онлайн-ресурсі Служби підтримки експорту ЄС – EU Export Helpdesk.

Далі крокуйте наступними розділами для перевірки:

  • перевірте митний код для вашої продукції,
  • перевірте вимоги,
  • дізнайтесь норми безпеки, санітарні і технічні стандарти, яким має відповідати ваша продукція,
  • перевірте внутрішні податки: ПДВ, акцизні збори для вашої продукції в країні, куди збираєтеся експортувати,
  • перевірте митні збори: стандартний розмір мита ЄС для вашої продукції, можливість зменшення розміру мита відповідно до Угоди про асоціацію або системи преференцій,
  • перевірте правила походження - вони вказують на мінімальну переробку, що її повинна пройти ваша продукція у вашій країні, аби розглядатися як така, що походить звідти.
  • перевірте статистичні дані: які країни вже експортують до ЄС аналогічну продукцію.

Дізнатись, як отримати сертифікат EUR.1 експортерам до ЄС

Експортери з України до Евросоюзу мають пільги та преференції. Але для того, щоб скористатися ними, виробник має отримати сертифікат EUR.1, який підтверджує статус преференційного походження товару.

Інформація, як отримати сертифікат EUR.1 розташована на офіційному сайті Державної фіскальної служби України.


Процес підготовки до експорту

У цілому процес підготовки до експортної діяльності та основні питання, які потрібно буде вирішувати, можна представити наступною схемою:

основні етапи експорту

Враховуючи важливість даного етапу український Офіс з просування експорту розробив інструмент під назвою «Оцінка експортної готовності». За його допомогою кожне підприємство може проаналізувати доцільність запуску експорту своєї продукції, виходячи із поточного стану розвитку власної операційної діяльності. Рекомендуємо пройти інтерактивний тест і отримати автоматично згенеровані результати та поради, що дозволять зрозуміти, яких наступних кроків необхідно вжити.